Школяр, який постійно ніяковіє і не вміє будувати конструктивні взаємини, практично не бере участі у громадському житті класу, погано спілкується з викладачем і з великими труднощами опановує навчальний матеріал. Крім того, гірше навчаються хворобливі й фізично слабкі діти, адже регулярно пропускають уроки, часто не встигають поснідати і надто сонні на першому уроці.
Фахівці з Університету Маямі з’ясували, що в початковій школі найгірший результат показують дуже спокійні діти, а їхні веселі, галасливі та впевнені у собі однокласники з легкістю досягають успіхів у навчанні. Слід зазначити, що подібну закономірність можна простежити протягом кількох років. Фахівці обстежили понад 4000 дітей віком до 14-ти років і підтвердили, що всупереч стереотипу про галасливих двієчників, сором’язливі хлопці навчаються гірше.
За словами психолога Елізабет Белл, сором’язливий школяр майже не грається з іншими дітьми на перервах, і тому не залучений до навчального процесу, який у початкових класах на 70% складається з ігрових практик і методик. Усе навчання школяра в молодших класах побудоване на взаємодії учнів класу одне з одним, тому дитині важливо вміти дружити і легко знаходити спільну мову з однолітками.
Спираючись на дані дослідження, фахівці рекомендують батькам приділити належну увагу психологічній підготовці дитини при вступі до першого класу. Її необхідно навчити знайомитися та підтримувати розмову з іншими дітьми. Пояснити, чому не варто боятися незнайомих людей в школі, і як слід виходити з конфліктних ситуацій з однолітками. На думку психологів, ці навички значно корисніші, ніж, приміром, вміння читати і писати.
Вітчизняні психологи підтримують своїх зарубіжних колег, але додають ось що: негативно позначається на успішності школярів брак уваги з боку батьків. Крім цього, майже 15 % учнів не можуть повноцінно сприймати новий матеріал, адже в них дуже знижена працездатність, стресостійкість і підвищена стомлюваність. У більшості випадків це спричинено дефіцитом уваги та любові до дитини з боку близьких.
Дослідження, проведені вітчизняними фахівцями, показали, що успішність у навчанні вчетверо знижена саме в тих дітей, яким батьки не приділяють уваги. При цьому абсолютно не має значення той момент, з якої причини батьки не можуть займатися дитиною – через асоціальний спосіб життя чи зайнятість бізнесом. У всіх сім’ях, які взяли участь у дослідженні, дітям бракувало спілкування з батьками
|